Kevätkausi 2024

15.4. Virkistyspäivä Vierumäellä

Sain olla matkavastaavana Kouvolan Senioreiden virkistyspäivässä Vierumäellä. Kyllä yhdessä liikkuminen on vaan  mukavaa, huippuryhmä. Mukana meitä oli 43 Senioria.

Aamun aloitimme Ravintola Puhdin herkullisella aamiaisella jonka jälkeen nautimme mm. keppijumpasta, venyttelystä, vesijumpasta sekä sauvvakävelystä.

Lounaan nautimme makoisasta Ravintola Puhdin noutopöydästä. Päivän päätti mukava leikkimielinen Vierumäkikisailu. Joimme vielä leivoskahvit ennen kun suuntasimme bussin kanssa kohti Kouvolaa, bussin täytti ihana puheensorina ja päivämme oli onnistunut.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Matkavastaava Lissu Suni

2.4. Kuukausitapaaminen Tuulensuojassa

Kahvitus alkoi klo 12. Marjo Seki lausui japanilaisenrunon:

Sinua varten
keväiseltä niityltä
kerään yrttejä.

Kaiken aikaa hihoille
sataa lunta, ja lunta.

- Keisari Koko-

Kokousesitelmä:

Harri Jussila, jäte- ja kemikaaliasioista vastaava päällikkö UPM:n ympäristö- ja vastuullisuustiimistä kertoi Kyminjoen tilan kehityksestä 100 v aikana. Esitysmateriaali

13.3. ROTTIEN PYHIMYS, Hämeenlinnan teatteri

Näytelmä Anneli Kannon romaanista, joka kertoi Hattulan Pyhän Ristin Kirkon kuvien synnystä. Esitys juhlistaa Hämeenlinnan Teatterin 120-vuotisjuhlaa.

Lähtö tapahtui klo 10:00 Laurilan bussilla ja mukana oli 33 osallistujaa. Marja-Liisa Suni oli matkan johtajana.

Esitys sai runsaat suosionosoitukset.

5.3.2024 Kevätkokous Tuulensuojassa

Kevätkokouksessa käsitellään sääntöjen määrämät asiat.

Kokousesitelmä "Liikunta, ravitsemus ja hormonit ikäihmisen näkökulmasta" naistentautien erikoislääkäri, tietokirjailija Leena Larva

14.2.2024 Ystävänpäivä lounas Kouvolan Ammattiopiston Edukon opetusravintola Armaksessa

Tapaaminen ystävänpäivän lounaan merkeissä keräsi 80 osallistujaa, joten lounas oli jaettu kahteen kattaukseen.

Ruoka oli maittavaa ja puheensorinasta voi päätellä, että ystävät olivat kokoontuneet pitkästä aikaa ja hyvän ruoan ääreen.

Järjestäjänä Eeva Koivula
Kuvat Seppo Liimatainen

12.1.2024 Sinfonia Lahti: Wienin uusivuosi operetin pyörteissä

Kouvolan Seniorit osallistuivat 65 jäsenen voimin, joten tarvittiin kaksi linja-autoa. Ensimmäisesksi ruokailimme Malskin Bistrossa herkullisen aterian. Ruokailun jälkeen siirryimme Sibeliustalolle kuuntelemaan Wieniläismusiikkia.

Sinfonia Lahti avasi uuden vuoden sekä kevään konserttikauden wieniläismusiikilla. Wienin uusivuosi operetin pyörteissä -konsertit johtaa aina yhtä hurmaava Atso Almila, ja laulusolisteina esiintyivät upeat Reetta Haavisto ja Waltteri Torikka. Ohjelmassa kuultiin mm. aarioita opereteista Mustalaisruhtinatar ja Iloinen leski. Luvassa oli siis kristallikruunujen kimmellystä ja tunteikkaita melodioita.

ATSO ALMILA, kapellimestari
REETTA HAAVISTO, sopraano
WALTTERI TORIKKA, baritoni

Kevätkauden avaus Seurakuntakeskuksen Maria-salissa

ti 9.1.2024  osanotajia oli runsaasti ja heille kaikille kiitos lämpöisestä tilaisuudesta.

1.Tervehdyspuhe

Puheenjohtaja Marjo Seki, Seppo Liimatainen

9.Yhteislaulua
- Mun sydämeni tänne jää