Syyskokous 6.11.

Yhdistyksen puheenjohtaja Seppo Lehtonen avasi kokouksen ja toivotti tervetulleeksi Carean toimitusjohtaja Annikki Niirasen, joka kertoi Kouvolan terveyspalveluista 2019.

Syyskokouksessa käsittelimme yhdistyksen sääntömääräiset asiat kuten toimintasuunnitelman, talousarvion ja henkilövalinnat. Kokous valitsi yhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi Marjatta Nykäsen ja hallituksen uusiksi jäseniksi Pirkko Ikävalkon ja Eva Tudeer-Toivakan.

Marjaleena Kylmänen kutsuttiin yhdistyksen kunniajäseneksi. Hän on toiminut yhdistyksessä aktiivisesti vuodesta 2005 alkaen.

Onnittelut kaikille valituille.

Kuukausitapaaminen 2.10.

Tutkijatohtori Harriet Lonka Itä-Suomen Yliopistosta oli vieraanamme ja hän luennoi aiheesta "Junayhteys on, tunnemmeko Kiinan?"

***********

Matkalla Valkeakosken Visavuorella 12.9.

Syyskauden ensimmäinen matka suuntautui taiteilija Emil Wicströmin taiteilijakotiin ja Kari Suomalaisen paviljonkiin.

Ruokailun jälkeen tutustuimme taiteilijan töihin. Taiteilijan varsinainen koti oli myös tutustumisemme kohteena. Talossa oli kaikki taiteiljan tavarat ja kalusteen kuten ne olivat olleet hänen siellä asuessaan. Keittiöstä löytyivät vanhanajan pannuja, paistinpannuja ja kattiloita.

Syyskauden avaus 4.9.

Perinteinen kaudenavauksen suoritimme suurella joukolla Tuulensuojassa. Läsnä oli n. 120 jäsentä.

Tilaisuuden "juontajana" oli tällä kertaa yhdistyksemme varapuheenjohtaja Kari Taskinen. Seurakunnan tervehdyksen toi seurakuntapastori Katikeesia Hertsi. Musiikillisesta sisällöstä huolehtivat Anemone -kuoro sekä  Pekka Ainali ja Arvo Saaristo.

Lopuksi kajautimme Kymenlaakson laulun koko joukolla.